מה זה קפה ירוק? או מהם פולי קפה ירוקים?

 קפה ירוק או יותר נכון לומר פולי קפה ירוקים, הם פולי הקפה המחולצים מתוך פרי הקפה.

פולי הקפה הירוק כשמם כן הם, צבעם ירוק (עם גוון צהבהב) . בתהליך הקלייה צבעם משתנה מירוק לגווני החום השונים שתמצאו בבבתי הקפה ובחנויות. גוון החום תלוי ברמות הקליה שהקפה נקלה.

בתעשיית הקפה, כשאומרים קפה ירוק, לא מתייחסים לפולי הקפה הגולמיים ברגע שחילצו אותם מהפרי, אלה לפולי קפה לא קלויים שיובשו ונקו ומוכנים לקליה.

כשמחלצים את חרצני הפרי, ממש כמו שמחלצים חרצן מזית, החרצנים, שהם אלו פול הקפה, מצופים ברירית צמיגה שיש להסירה מהפולים

התהליך שמתחיל ברגע שקטפו את הפרי ועד שהוא הפך מתאים לקליה נקרא עיבוד הקפה, ותוכלו למצוא המון מאמרים בנושא פה באתר 

יש הבדלים גדולים בטעמי הקפה בהתאם לאזור בעולם בו הוא גדל, ולכן הרבה חובבי קפה קונים קפה ירוק וקולים אותו בביתם. הם מעדיפים להכיר את הטעמים השונים של הקפה מהאזורים השונים בעולם ולבנות להם את התערובת שתתאים לטעם שלהם.

קפה ירוק משווק בעולם בשקים בדרך כלל, אנו מוכרים קפה ירוק במשקל 1 ק"ג

אצלנו תוכלו למצוא מספר רב של סוגי קפה ירוק ממדינות שונות בעולם - קפה ירוק

 כשמדברים על קפה ירוק, חשוב להבין שבעצם בעולם נפוצים בצורה מסחרית שני סוגי קפה

קפה ערביקה - עצים אלו מייצרים יבול קטן יותר של פרי, אך מפיקים פולי קפה בעלי ארומה וטעמים ייחודיים ומאוד מגוונים. מנגד, עצי הערכיקה מאד רגישים הן לתנאי סביבה כמו טמפרטורה, משקעים ומחלות. רוב הקפה החד זני שלנו הוא 100% ערביקה.

קפה רובוסטה - עצי קפה אלו הם עצים פוריים יותר. כל עץ מספק הרבה יותר תפוקת פרי ובנוסף עצי הרובוסטה עמידים יותר (מכאן גם נובע שמם robust=חסון) התוצאה היא, שעלות השתילה, התחזוקה והקטיף של עץ הרובוסטה נמוכות משל עץ פרי הערביקה. לקפה רובוסטה יש בממוצע ריכוז קפאין גבוה במערביקה, הוא עוצמתי יותר ורוב חובבי הקפה מוצאים שיש לו טעם שטוח, בלי הרבה גוונים.

תוכלו למצוא מידע נוסף על ההבדלים בין ערביקה לרובוסטה במאמר באתר

כאשר בונים תערובת קפה, יש המעדיפים ליצור תערובת המורכבת מערביקה כדי לתת לקפה טעמים מגוונים ומרובוסטה כדי לתת לו עוצמה ועוקצנות.

 את איכות הקפה הירוק קובעים ברגע המכירה וקפה איכותי מקבל ציונים גבוהים מעל 80 (מתוך 100) ונקרא קפה יחודי (speciality coffee)

עוד על סיווג קפה

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום

קפה ירוק

View all