RDT - ריסוס טרום טחינה

RDT Ross Droplet Technique  ריסוס פולי הקפה בתרסיס מים

RDT או 'טכניקת הריסוס של רוס' מתייחסת לריסוס כמות קטנה של מים על הקפה לפני הטחינה בטחינת מנה בודדת (Single Dose).

תוספת הלחות הזו מפחיתה את החשמל הסטטי במטחנה ומפחיתה בצורה משמעותית את כמות הקפה שנצמד למטחנה.

היסטוריה – בשנת 2005 הגה חובב הקפה דיוויד רוס הגה את הרעיון כיצד אפשר למנוע הצמדות של גרגרי קפה טחון למטחנה ולכוס או לכלי שאליו הקפה הטחון נכנס, בגלל חשמל סטטי. אבל רק לאחרונה ההמלצה שלו תפסה תאוצה כאשר בפורום המוביל  home-barista.com  החל שרשור גדול שהעלה מחדש את הרעיון, והמון חובבי קפה החלו להגיב ולספר על הבעיות עם החשמל הסטטי ואיך שימוש בשיטה של רוס (שהפכה לשם הרשמי של השיטה) פתרה להם את הבעיות.

השיטה (שימו לב זה מתאים למטחנות מנה בודדת Single Dose)

אפשר להשתמש בכפית עם כמה טיפות או אפילו להרטיב את האצבע ולגעת בפולי הקפה. אבל השיטה הטובה ביותר היא לרסס את הפולים עם קצת תרסיס מים

לוקחים בקבוק ספריי קטן אפשר כ-50 מ"ל או בגודל נוח למשתמש, ומרססים את מנת פולי הקפה לפני הטחינה. לאחר הריסוס מנערים את פול הקפה כדי להרטיב קלות את כל הפולים.

יתרונות

שימוש ב-RDT מפחית את הפיזור ומוריד את הצמדות הקפה הטחון למטחנה, לפורטפילטר או לכלי שאליו הוא נשפך. התוצאה חווית הטחינה הופכת למהנה הרבה יותר. להרבה יותר נקייה, במיוחד בעת טחינת קפה שטוף או כשמשתמשים במטחנות חשמליות. בסופו של דבר כל מנת קפה הופכת לאיכותית יותר.

 

חסרונות

לא כל המטחנות מתאימות לשימוש ב- RDT. כאשר מתכוונים להשתמש בריסוס מים על פולי הקפה לפני הטחינה, חשוב לוודא שהמטחנה מתאימה ואפשר להשתמש ב-RDT. יש מטחנות שהסכינים עשויים מחומר הנוטה להחליד, ויש מטחנות עם רכיבים אחרים שעלולים להינזק. מומלץ ליצור קשר עם המשווק/היבואן/היצרן כדי לאשר שימוש במטחנה שברשותכם. קבלת אישור תיתן למשתמש שקט נפשי. הדבר האחרון שתרצו זה חלודה במטחנה או מטחנה שמפסיקה לתפקד.

ישנה אסכולה של מתנגדי השיטה שטוענים שהשימוש ב-RDT משחרר קפה טחון ישן ולא רצוי מהמטחנה. למשל כאשר טוחינים קפה ללא RDT ולאחר מכן חוזרים ומשתמשים ב- RDT. במקרים אלו יש הרבה יותר קפה טחון שנצמד במטחנה ומשתחרר, עד כדי שזה מורגש בכוס הקפה.

 

 

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום