המדינה הקטנה במרכז אמריקה עם אוכלוסייה של פחות מ-4 מיליון תושבים, ידועה בעולם כולו במיוחד בזכות "תעלת פנמה" המפורסמת, המחברת את האוקיינוס ​​האטלנטי עם האוקיינוס ​​השקט ובזכות הקפה האיכותי שלה. פנמה מייצרת כמות קטנה יחסית של קפה בשנה, כ -100 אלף שקים (של 60 ק"ג), מחצית מהן לייצוא.
בחודש יולי 2013, שני קניינים (מיפן וטייוואן) זכו במכרז המקוון "הטוב ביותר בפנמה" ושילמו $350.25 לפאונד (כ-$772 לק"ג) עבור קפה פנמה הנקרא "Esmeralda Special" מחוות Hacienda la Esmeralda במחוז פנמה של Chiriqui.
המחיר שבו נמכר הקפה והתחרות עצמה, שנערכת מידי שנה, גורמות לשיפור מתמיד באיכות הקפה מפנמה. החקלאים ובעלי החוות מקפידים בגידול הקפה על כל פרט כדי לנסות ולקבל מחיר טוב עבור הקפה שלהם.
האיכות והטעם של קפה ה- Arabicaמפנמה מתחרה עם השמות הגדולים כגון: קונה מהוואי, קפה קוסטה ריקה ואפילו עם ג'מייקה בלו מאונטן ובמחיר סביר.
רוב הקפה בפנמה גדל בהרים במחוז המערבי צ'יריקי, בגובה של כ-1200 מטר. תנאי הסביבה באזור זה הם אידיאליים לגידול קפה וביחד עם טכניקות מתקדמות לעיבוד קפה מקבלים איכויות מושלמות. אחד המותגים היותר טובים מאזור זה הוא בוקה (Boquete). פנמה מסווגת את הקפה הטוב ביותר שלהם כ- SHB(פולים קשים במיוחד - Strictly Hard Bean) בצרוף שם החווה או המחוז למשל: La Torcaza, Carmen, Hartmann Estate, Maunier.
טעם - מאוזן בין חומציות טובה למתיקות פירותית עם גוף מלא.
קליה מומלצת - עירונית, בלי להמשיך הלאה כדי למנוע את קלקול טעם הפולים הייחודי.
צורת העיבוד - שטוף
מדינות הקפהמדריך הקפהפנמה

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום