גואטמלה - תרבות הקפה

גואטמלה, שבמרכז אמריקה, היא אחת מהמדינות הקטנות באזור, ועם זאת היא אחת מ-10 יצואניות הקפה הגדולות בעולם. האקלים ברמת אנטיגואה, הנמצאת דרומית מערבית לעיר הבירה גואטמלה סיטי, בגובה של כ-1600 מטר. אידיאלי לגידול קפה, וזן האנטיגואה, הקפה המופק באזור זה נחשב לאחד הזנים הטובים בעולם. מחירו של הקפה גבוה מעט. לכן, סוחרים ממולחים רושמים את שם המותג אנטיגואה על שקים מאזורים אחרים, התוצאה היא שכמות הקפה הנמכר תחת השם אנטיגואה גדול מכמות הקפה המופק בפועל.

פולי הקפה מגואטמלה קשים ביותר, וזה אחד מהמאפיינים שלהם. רוב הקפה מגואטמלה הוא ערביקה (יש גם מעט רובוסטה שאיכותו לא רעה).

בגואטמלה מוכרים מספר מותגי קפה, מהאזורים Antigua, Coban, Huehuetenango, Fraijjanes, Atitlan and San Marcos. ושלושת המפורסמים ביותר הם אנטיגואה - Antigua, קובאן - Coban והואהואטנאגו – Huehuetenango.

תהליך העיבוד הרטוב מעניק לקפה טעם מיוחד עם גוף מלא, חומציות בינונית וניחוח קל של שוקולד מריר וזרזיף או צל של תחושת עשן ברקע. לקפה יש שארית טעם טובה מאוד בפה.

אחד מיתרונות הקפה מגואטמלה הוא מגוון האפשרויות הרחב של רמות הקלייה. ניתן לקלות אותו כמעט בכל רמת קלייה ולקבל גוון שונה בכל אחת מהן. לכן, הוא חביב במיוחד על חובבי הקלייה.  

הקפה טוב במיוחד לפילטר, לפלנג'ר ובתערובות לאספרסו.
גואטמלהגוואטמלהמדריך הקפה

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום