ברזיל היא ספקית הקפה הגדולה בעולם, היא מספקת כשליש מתצרוכת הקפה בעולם. השטח העצום, בשיפולי האזורים הררים, מנוצל לגידול קפה. רוב הקפה הוא ערביקה והשאר רובוסטה שנקראת קונילו. רוב חוות הגידול קטנות ומנצלות את מזג האוויר האידיאלי כדי לעבד   את הקפה בשיטה היבשה, ויש לכך השלכות רבות על טעם הקפה, שמקבל קצת מהמתיקות של קליפת הפרי שחודרת בזמן הרב של הייבוש לפולים והחומציות יורדת.
הקפה הברזילאי הממוצע מסווג כפחות איכותי. אולם, ניתן למצוא גם קפה ברזילאי איכותי ויקר. כאשר מישהו אומר שיש לו קפה מברזיל, בלי לציין פרטים נוספים, יש לצפות שהקפה יהיה זול ובאיכות נמוכה. בגלל כמויות הייצור והמחיר הנמוך, רוב הקפה הברזילאי מיועד לתעשייה.
בזמן האחרון משקיעות אגודות הקפה הברזילאיות מאמץ ניכר בשיפור תדמית הקפה הברזילאי בעולם.
הקפה מברזיל מתאפיין בטעם ניטראלי. אין לו שום תכונה בולטת במיוחד. בהשוואה לקפה של מרכז אמריקה הוא יותר מתוק ופחות חומצי, ולכן הוא מתמזג היטב עם סוגים רבים של קפה. בגלל הטעם הניטראלי של הקפה וכמות הייצור הגדולה הקפה הברזילאי נפוץ מאוד בתערובות קפה שמספקות החברות הגדולות בעולם.
השימוש הנפוץ ביותר בקפה הטוב של ברזיל הוא לאספרסו, אך הוא טוב גם לפילטר, לקפה טורקי ולתערובות לפלנג'ר.
למרות שקשה לתת המלצה לקלייה שתתאים לכל סוגי הקפה, הקלייה המומלצת לרוב סוגי הקפה הברזילאי היא קלייה עירונית מלאה ואפילו קצת יותר לכיוון קלייה וינאית.
סוגי הקפה המפורסמים והיותר איכותיים מברזיל הם בורבון סנטוס (bourbon santos) ובהיה (Bahia). ניתן למצוא סוגי קפה טוב מהאזורים  מוגיאנה (Mogiana), מינס גראיס (Minas Gerais) וסראדו (Cerrado), עם מותגים שונים, אך יש לבדוק היטב את מקור הפולים לפני הרכישה.
בספטמבר 2003 מצאה הממשלה הברזילאית 600 עבדים!!! בחווה בבאהיה.  כן, במאה ה-21 יש עדיין עבדות. 
 הגילוי עורר סערה בעולם ובברזיל וייתכן שבעקבותיה יחול שינוי חיובי בתנאי העסקת העובדים במטעי הקפה.
 לפני שנים, במסגרת המאמצים לשיפור מעמדו של הקפה הברזילאי בעולם, אישרה הממשלה הברזילאית למטעים גדולים לשווק את הקפה שלהם באופן עצמאי. קפה זה קיבל את השם Fazendas. השיווק הצליח והיום אפשר למצוא מספר סוגי קפה שהמותג פאזנדאס מצוין על האריזה לצד שם האזור .
Crzhkמדריך הקפה

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום