מדינת פרו במערב דרום אמריקה מוקפת על ידי האוקיאנוס השקט בצד המערבי והרי האנדים במזרח. הקפה גדל לאורך כל רחבי המדינה בלמעלה מ- 12 מחוזות כולל המחוזות קסהמרקה (Cajamarca), אמזונס (Amazonas) וסן מרטין (San Martín) בצפון, סנסהמיו (Chanchamayo) במרכז ומחוזות קוסקו (Cusco), איהגוצו (Ayacucho) ופונו (Puno) בדרום. יותר ממאה אלף חקלאים קטנים, כל אחד עם שטח מטעים בסביבות 8 דונם, מגדלים את הקפה שלהם במורדות האנדים, שם תנאי האקלים הם אידיאליים לגידול קפה.

פרו היא אחת המפיקות הגדולות ביותר של קפה אורגני בדרום אמריקה. בגלל מחירו הנמוך יחסית, אוהבי הקפה האורגני נמשכים אליו, יותר מכיוון שהוא מתויג "אורגני" ולא בגלל איכותו.

חשוב לציין שהחקלאים אכן לא מרססים את העצים בחומרי הדברה, אך לרובם אין תעודת אישור של הארגון האורגני. קבלת תעודה מהארגון דורשת מהחקלאי לזמן את הארגון לבדיקה, והמחיר הנדרש גבוהה ולא משתלם בהתחשב בכמויות הקטנות שכל חקלאי משווק.

פרו מגדילה את ייצור הקפה ללא הפסקה וכעת היא גבוהה פי ארבעה לעומת שנת 1993.

בדרך כלל זה ממותג כ"קפה אורגני מפרו", המציין את שם הרובע ממנו הוא מגיע. הקפה האורגני הידוע ביותר, שגם נקרא פרויטר (Fruiter), מגיע ממחוז קסהמרקה (Cajamarca), מזרחית לבירה לימה.

הקפה הטוב ביותר מפרו המסווג AAA הוא באיכות סבירה, אולם האיכות לא עיקבית והרבה פעמים אפשר לגלות פגמים בקפה שנחשב הטוב בפרו.

הקפה האיכותי ביותר מפרו הוא בעל ארומה גבוהה, חומציות בינונית, גוף בינוני ומכיל גוונים פירותיים.

כדי לקבל ממנו קפה טוב מומלץ לקלות אותו בקליה כהה יותר (פיצוץ שני) ולהשתמש בו בפילטר, מתקבל קפה ארומטי ולא חמוץ וסביר בהחלט.

קצת נתונים על פרו

שטח – 1,285,216 ק"מר

אוכלוסיה – מעל 30 מליון

.

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום